Van Magnetic Island naar Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Paula Gerlag - WaarBenJij.nu Van Magnetic Island naar Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Paula Gerlag - WaarBenJij.nu

Van Magnetic Island naar Fraser Island

Blijf op de hoogte en volg Paula

20 Oktober 2013 | Australië, Rainbow Beach

Halloo,

Hier weer een nieuw reisverslag van ons.

We zijn met ons verhaal geeindigd in Townsville. In Townsville viel niet veel te beleven dus, we zijn na een korte wandeling door de stad en een bezoek aan de supermarkt snel op de boot gestapt naar Magnetic Island oftewel koala eiland. Hier sliepen we in een hostel, wat daarbij een soort ' mini ' dierenpark had. We konden een Wildlife tour boeken vanuit het hostel. Tijdens deze toer werd er van alles verteld over de beesten en deze mochten we daarna ook vasthouden. Zo hebben we een krokodil,4 verschillende soorten salamanders, 2 slangen en een kaola (!) mogen vasthouden (En ja het was heel leuk kijk maar naar onze hoofden op de foto's) , ook hebben we nog een kusje gehad van een vogel/papegaai achtig iets!
De volgende dag hebben we een stuk gelopen over het eiland, lang deze weg waren hele mooie uitzichten over de het hele eiland, met een beetje geluk kon je ook nog een wilde koala spotten, deze hebben we helaas niet gezien.
Vanuit Magnetic Island gingen we weer terug met de boot naar Townsville om daar de bus te pakken naar onze volgende bestemming, Arlie Beach.

Op zaterdag namen we de boot Waltzing Mathilda (een 14 meter lange zeilboot) vanuit Arlie Beach, om de Whitsundays te bekijken. Op deze boot verbleven we 2 dagen en 1 nacht. Tijdens het zeilen waren er een aantal stops om te snorkelen. Bij de tweede stop, werd ook deze keer weer gezegt dat er in dit gebied veel schildpadden zouden zijn. Na een eerst een hele tijd niks, was daar opeens een schildpad, van meer dan een meter lang (!). Echt super om te zien, we zwommen met ongeveer 6 man naast hem, en hij had er niks van en zwom gewoon rustig door alsof er niks aan de hand was. Na het snorkelen, eilandjes bekijken en vooral relaxen op de boot, was het tijd om te ankeren en de zonsondergang te bekijken vanaf de boot.
De volgende ochtend gingen we het grootste (en mooiste) eiland van de Whitsundays, namelijk Whitsunday Island. We liepen door de bossen eerst naar het uitkijkpunt, waar we neer kijken op een superwit strand, met een strak blauwe zee. Super mooi! (Zie foto's) Vanaf het uitkijkpunt liepen we naar het strand, zelf om daar te gaan zwemmen. Onderweg naar het strand, lag er nog een leuke verrassing op het pad.. een brown adder, samen met de tijger slang een van de giftigste slangen in Australie.. gelukkig liep er een gids van een andere groep voor ons, die ons van deze slang heeft kunnen redden. Na deze intermezzo konden we door op onze weg naar het witte strand, waar het zand voelt alsof er hele pakken bloem op de grond zijn neer gegooid zo zacht (en zo wit).
Na hier de nodige plaatjes te hebben geschoten zijn we terug gezeild naar Arlie Beach.

Op maandag nog een dagje gerelaxt bij de lagoon van Arlie Beach, 's avonds de bus naar Town of 1770 (12 uur lange rit!). Een 'stadje' van ongeveer 2 straten. Waar ze vooral surfen, hier hebben wij ook een surfles genomen. Lars stond na een paar golven al als een echt pro op het bord. We zijn hier 3 dagen gebleven en hebben vooral niks gedaan, wat ook wel erg fijn is.

Vervolgens weer door met de bus naar Rainbow Beach, vanuit Rainbow Beacht vertrekken de toers naar Fraser Island. Onze toer naar Fraser Island begon op zondagochtend om op dinsdagavond weer terug te keren naar Rainbow Beach. Hoe ons Fraser avondtuur was horen jullie de volgende keer!

Kusjes en groetjes vanuit Aussie,

Lars en Paula

• 01 November 2013 - 10:06

Dries En Mary:

av.willigb@planet.nl

We hebben weer genoten van jullie verslagen. Het vorige konden we eerst niet binnenhalen, maar via het laatste verslag konden we erbij komen.
    Lekker spannend af en toe met al dat gedierte!
    Leuke foto's.
    Dries probeert jullie via de atlas te volgen.
    Veel plezier weer, we kijken weer uit naar je volgende verslag.

Hartelijke groeten,
    D&M

• 01 November 2013 - 11:39

Rien:

Schitterend wat jullie doen en zien.
    Uitkijken voor slangen hè! Opa Rinus!

• 01 November 2013 - 19:46

Anita:

Leuk weer om jullie uitgebreide verhaal te lezen!
    Wat hebben jullie in één maand al súper veel gezien en gedaan.
    Wij genieten op afstand mee!! xxx

• 03 November 2013 - 14:42

Melanie I.: