Fraser Island naar Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Paula Gerlag - WaarBenJij.nu Fraser Island naar Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Paula Gerlag - WaarBenJij.nu

Fraser Island naar Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Paula

11 November 2013 | Australië, Melbourne

Heeeey,

Het lukt hier wel om foto's up te loaden, dus de foto's van de vorige keer staan er ook bij .

Hier ons reisverslag over Fraser Island naar Melbourne. Vroeg in de ochtend stonden we op in ons hostel in rainbow beach. Daar stonden alle 4x4's al te wachten op ons. Na een instructie en alle drank en eten te hebben ingeladen vetrokken we naar het eiland. We zaten met zijn achten in de auto en we mochten omstebeurten rijden. In totaal was onze groep met vier auto's en 1 daarvan was de 'lead car' die we netjes moesten volgen.

Op het eiland reden we over het strand naar onze eerste bestemming: lake Mackenzie. Het is een van de vele mooie regenwater meren op het eiland. Onderweg op het strand zagen we gigantische dode schildpadden op het strand liggen van meer dan een meter lang! En ook heel veel dooie vogels. De weg naar het meer door het regenwoud was een hele moeilijke en bijna niemand van onze auto durfden het aan, maar paula wel! Het was een weg met heel zacht zand zoals je op het strand vindt en het duurde wel een uur voordat we er waren. Paula was geen een keer vast te komen te zitten in tegenstellig tot de auto achter ons... Bij het meer hebben we gechilld en hebben we nog baby schildpadjes gezien. Lars mocht dezelfde weg terug rijden en deed het ook zonder problemen. Eenmaal uit het regenwoud mocht iemand anders over het strand scheuren met 80 km/h naar het kamp toe. Daar gingen we ons eigen avond eten maken en na een feestje gingen we slapen in ons eigen tentje.
De volgende twee dagen hebben we nog Eli Creek, Indian head, champagne rocks, meer zoet water meren bekeken en weer over het strand gescheurd. Na dit avontuur gingen we weer terug met de pond naar Rainbow beach. Na een gezellige avond met de groep was het de volgende ochtend tijd om te vertrekken naar Noosa.

In Noosa hebben we weer een poging gedaan (met de nadruk op poging) om te surfen en een lange wandeling gedaan door het national park langs de kust. Hier verbleven we 1 nacht waarna we naar Brisbane vertrokken.

Na de witte stranden, natuur en dorpjesvan 2 straten waren we opeens in de grote stad. In Brisbane hebben we 3 dagen rond gehangen en veel gewandeld door de stad. Vervolgens zijn we door ge gaan naar het surf stadje Byron Bay.

Byron Bay is echt een leuke plek om helemaal niks te doen. Het heeft mooie stranden, unieke winkeltjes en een gezellige sfeer. Daarom hebben we ook vooral op het strand gelegen, wat gesurfd en de winkeltjes bekeken. Wel zijn we naar de plaatselijke vuurtoren gelopen waar ook het meest oosterlijke punt van het vasteland Australie ligt. Na 4 dagen gingen we naar het welbekende Sydney.

In Sydney eigenlijk vooral de standaard dingen gedaan, zoals Harbour Bridge, Oprah House, Bondi Beach, Manly Beach en natuurlijk de Blue Mountains een supermooi natuurgebied vlakbij de stad. De tijd dat wij in Sydney waren en bij de Blue Mountains waren de branden net een beetje bedaard, dus gelukkig konden we gewoon alles zien van de Blue Mountains. Er hing er een beetje smog boven de vallei.

Vanuit Sydney namen we de nachtbus naar Melbourne. In Melbourne is elk jaar in November de Melbourne Cup dit is een paarden race (waarbij het vooral op het wedden op de paarden gaat), dit wisten we wel, maar omdat wij allebei niet zoveel met paarden hebben, hadden we hier niet heel veel aandacht aan besteed. Eenmaal in de stad bleek het een hele happening, veel winkels waren niet open, omdat het hier in Australie een nationale feestdag is.... Alle vrouwen in de stad liepen in jurkjes met hakken van een halve meter hoog en mooie beatrix hoedjes op en alle mannen strak in pak. Wel leuk om te zien, wel jammer dat niet alles open was.

Na een paar dagen Melbourne was het tijd om onze auto op te halen! Met de auto gingen we Great Ocean Road (een weg langs de oceaan, waar heel veel mooie dingen langs de weg te vinden zijn) doen om ververvolgens door te rijden naar Adelaide via de Grampians (een zandsteen gebergte).

We zijn inmiddels al in Nieuw Zeeland, dus we lopen een beetje achter. In Australie hebben we nog de great ocean road gedaan en een tour van Adelaide naar Alice springs. Maar hier de volgende keer meer over.

Liefs,

Paula en Lars

• 22 November 2013 - 07:43

Marit:

Geniet nog van de laatste weken! Kusjes Marit.

• 22 November 2013 - 08:39

Anita:

Stoere Paula en Lars met jullie Jeep strandrij kunsten!! Op naar het volgende verslag. Leuk hoor!

• 22 November 2013 - 08:53

Astrid:

Superstoer hoor! Het klinkt allemaal zo fantastisch, dat ik hier steeds meer jaloers word! Jullie hebben hier echt heel goed aan gedaan dit te doen. Hier ga je je hele leven plezier van hebben. Xxxxx tante assie

• 22 November 2013 - 09:40

Rien:

Geweldige dingen doen jullie en maken jullie mee,Fantasties!!Opa

• 22 November 2013 - 12:52

Dries E Mary:

Dat klinkt weer super! Wat een reis en wat een belevenissen!
    We volgen jullie op de kaart.

Dries en Mary

• 22 November 2013 - 16:55

Yvonne Ewoldt:

Wat een geweldige reis maken jullie zeg! Wij zitten hier al te blauwbekken van de kou en zijn een tikkie jaloers op jullie. Geniet maar lekker en een goede reis verder!

Aart en Yvonne

• 24 November 2013 - 13:51

Thea Janson:

Leuk weer te lezen over jullie avonturen. Een reis om nooit te vergeten.

• 25 November 2013 - 22:50

Jacorien:

Paula rijdt gewoon in een 4x4 waar niemand anders durft: geweldig!

• 08 December 2013 - 16:47

Erik Gerlag:

Lars leuke tekst leest lekker weg en geeft een heel avontuurlijk beeld