Dubai en Cairns - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Paula Gerlag - WaarBenJij.nu Dubai en Cairns - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Paula Gerlag - WaarBenJij.nu

Dubai en Cairns

Blijf op de hoogte en volg Paula

10 Oktober 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hooooi,

Hierbij ons eerste reisverslag!Zaterdag 28 september zijn we vertrokken vanaf Amsterdam richting Dubai. Om rond 12 uur ('s nachts) kwamen we aan in Dubai en werden we opgehaald door de vader van Lars. Thuis aangekomen zijn we na een verfrissende douche ons bedje ingedoken. De volgende dag hebben we lekker uitgeslapen en zijn 's middags naar het strand geweest om daar verkoeling te zoeken in de lauw warme zee.
Maandag zijn we onze stembanden gaan trainen in het waterpretpark van Atlantis.
Dinsdag zijn we richting Abu Dhabi gegaan. We hadden de hele dag een guide die ons uitgebreid dingen vertelden over Abu Dhabi. De eerste stop was Masdar City. Dit is een project wat een hele energie zuinige stad wil worden en het heeft een eigen universiteit. Het heeft onder andere zelf rijdende elektrische auto'tjes die heen en weer rijden. In de stad zelf mogen geen auto's rijden.
Daarna zijn we naar een museum geweest over de toekomstige ontwikkeling van Abu Dhabi. Vervolgens zijn we wezen lunchen bij een club aan het strand. Na gegeten te hebben gingen we in de mangrove van Abu Dhabi kayakken. Terwijl we in de richting van de mangrove vaarden zagen we op de achtergrond de hoge gebouwen van Abu Dhabi, wat wel een beetje een raar gezicht was. Onze guide vertelde over het eco systeem van de mangrove. Na nog even gezwommen te hebben tussen de mangrove gingen we terug naar Dubai.
De volgende de dag hebben we rustig aan gedaan, door al het zware kayakken waren we wel toe aan een massage en hebben een lekkere balinese massage gekregen. En vervolgens naar het strand geweest om daar vervolgens bij te komen van de zware inspanning van het afgelopen uur.
Donderdag, laaste dagje Dubai! In de middag hebben we in de zandbak van Dubai gespeeld ofwel beter bekend als de woestijn.
Daarna we we hotpot gegeten in International City.

'S avonds was het tijd om naar Australie te vliegennnn !!! Oeeee....
Om 3 uur 's nachts volgen we naar Perth waar we vervolgens een overstap hadden van 5 uur om naar Cairns te vliegen. Gelukkig was deze overstap 5 uur, want op PErth aangekomen werden we eerst uit de rij gehaald, zodat Nosy de hond aan onze tassen kon snuffelen. Vervolgens op de Bus naar om naar de andere terminal te komen. Halverwege hield onze bus ermee op, want er brandde iets aan de bus. Gelukkig werden we snel opgepikt door een andere bus. Na een vlucht van 4 uur kwamen we in Cairns aan om 4 uur 's ochtends. Met de bus kwamen we aan in ons hostel en konden we om 6 uur 's ochtends gaan slapen.

Na lekker uitgeslapen te hebben gingen we Cairns verkennen. Helaas kan er niet in de zee gezwommen worden daar (Krodillen en Kwallies). De locals gaan naar stranden noordelijk van Cairns, of naar het gratis zwembad, bij de zee.

Onze computer tijd zit er weer bijna op, dus wat er daarna is gebeurd horen jullie bij de volgende aflevering...

Liefs,

Paula en Lars

• 10 Oktober 2013 - 15:41

Anita:

Leuk verhaal!
    Jammer dat het up-loaden vd foto's hier niet lukt.
    Komt wel, wat ih vat zit, verzuurt niet!

• 10 Oktober 2013 - 15:58

Oud Oom Freek:

Zo te lezen te hebben is het een anjer van een reis met bikkel hard werken.
    Geniet er van dikke knuffel`s van oud tante en oom.

• 10 Oktober 2013 - 16:32

Astrid :

Leuk om zo met jullie mee te reizen! Via Anita wordt het verhaal af en toe met foto ondersteund. Ik kijk uit naar de volgende update! Lots of fun xxxxauntie

• 10 Oktober 2013 - 19:10

Thea Janson:

Jullie vertellen leuk. Ik ben benieuwd naar het vervolg

• 10 Oktober 2013 - 19:16

Dries En Mary :

Dank voor het verslag . Leuk dat je ons zo goed op de hoogte houdt.
    Veel plezier!

D&M

• 11 Oktober 2013 - 09:59

Opa:

Hartstikke leuk jullie snuiven er aardig wat cultuur op,je ziet nog eens wat!
    Veel plezier en geniet!opa

• 11 Oktober 2013 - 16:10

Aart:

Mooie reis hoor! Pas inderdaad op voor sommige kwalletjes, schijnen best link te zijn!
    Veel plezier!
    Aart