Laaste weken Australie - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Paula Gerlag - WaarBenJij.nu Laaste weken Australie - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Paula Gerlag - WaarBenJij.nu

Laaste weken Australie

Blijf op de hoogte en volg Paula

19 November 2013 | Australië, Alice Springs

De laaste 2 weken Australie :( :'( !

Deze begonnen we in Melbourne daar hebben we onze huurauto opgehaald.
We kregen een supersonische auto toegewezen, een gele Holden Barina spark met een tent op het dak van de auto. Daarna opweg naar de Great Ocean Road. De eerste dag was het lekker warm, zijn gestopt bij een paar mooie uitkijkpunten en een paar surfstadjes. ' S avond zijn we ergens bij het plaatsje Lorne de bush bush ingereden, omdat zich daar een gratis camping bevond. Deze camping was niks meer dan een leeg veld met 2 wc's en een kraantje.
Zonder enige moeite hadden we zo onze tent staan, en konden we lekker slapen in onze tent op het dak in the middle of nowhere.

De volgende 2 dagen van de Great Ocean Road, hadden we helaas vooral regen en kou. Onderweg zijn allemaal uitkijk punten, zoals Otway lighthouse, daarna de bekende 12 apostelen en scheepwrakken. Onderweg naar het Otway lighthouse waren heel veel wilde koala's in de bomen langs de weg. Daar hebben we ook een papa en mama koala gezien met een kleintje. Ze maakten vreemden geluiden dat op die van varkens leken.

De uitzichten onderweg waren ondanks de regen alsnog super mooi om te zien al waren onze stops vooral snel uit de auto, snel kijken foto maken en weer terug de warme auto in.

Na 3 dagen Great Ocean Road zijn we richting de Grampians (Een zandsteen gebergte, met veel watervallen, bossen en kangaroes!) gereden. Daar hebben we 2 dagen doorgebracht en hebben daar de watervallen bekeken en uitzicht punten over de Grampians, ook hebben ze daar (zo noemen ze het zelf) mini grand canyons waar we ook doorheen hebben gelopen. En daar in de Grampians hebben we EIN-DE-LIJK voor het eerst wilde kangaroes gezien heeel veel! Ze zaten gewoon een beetje te chillen naast onze campingplek.

Na de Grampians zijn we naar Adelaide gereden, daar hebben we onze auto weer ingeleverd. Dit was wel even omschakelen, nu moesten we namelijk alles weer lopen! pfff... zwaar leven. Na 2 nachten Adelaide was het tijd voor onze Outback trip!

Deze begon in Adelaide, vanuit Adelaide zijn we naar het zuiden van de Flinders Ranges gereden, daar hebben we een hike gedaan naar Devils Peak. Vanaf de top kon je nog net het laatste stukje oceaan zien.
Ons kamp voor die avond bevond zich bij Stony Creek. Hier hebben we met z'n alle rondom een kampvuur geslapen in een Swag. Een Swag is een soort slaapzak van tentstof met een matje erin verwerkt. We sliepen dus lekker in de buitenlucht vannacht en konden zo de mooie sterrenhemel van Australie bewonder.

Dag 2 we zijn vroeg opgestaan om richting Cooper Pedy te rijden. Cooper Pedy is een bizarre stad. 80 % van het opaal in de wereld komt uit dit stadje vandaan. Wanneer je dit stadje inrijd zie je langs de wegen overal gaten, omdat overal naar opal gegraven kan worden, iedereen kan ook gewoon een stuk land kopen daar en gaan graven en met een beetje geluk vind je een goed stuk opaal. Ook woont meer dan de helft in grotten, voor een gelijkmatige koele temperatuur het hele jaar door. Wij hebben deze nacht dan ook in een hostel geslapen in een berg.

Dag 3 Vandaag gaan we richting Uluru (ookwel Ayers Rock), omdat dit redelijk ver rijden was hebben we de hele dag voornamlijk in de auto gezeten en alleen de zonsondergang bekeken bij Uluru. En weer buiten onder de sterrenhemel geslapen.

Dag 4 Veel te vroeg ons bed uit om de zonsopgang te kijken bij Uluru. Om vervolgens meteen daarna een wandeling te doen bij Kata Tjuta (The Olgas), het was nog vroeg (een uur of 7) maar nu al super warm! De rest van de middag hebben we dan ook alleen maar bij het zwembad gezeten en 's avond voor de 2e keer de zonsondergang bij Uluru bekeken.

Dag 5 De laatste dag bij Uluru National park, vandaag weer vroeg eruit voordat het te warm was voor een rondje Uluru. En in de middag naar Watarrka (Kings Canyon) gereden en daar weer ons kamp opgezet.

Dag 6 De laaste dag van de toer hebben we een wandeling gemaakt over de Watarrka (Kings Canyon). Waar je super mooie uitzichten had en super hoge zandstenen afgronden. Daarna was het tijd om het laaste stuk naar Alice Springs te rijden, waar we 's avonds met de groep hebben gegeten.

Na een week in een groep van 20 personen te hebben gezeten waren we de dag daarna weer met z'n tweetjes en hebben we Alice Springs verkent, waar we zo mee klaar waren. Alice springs is een warm klein stadje waar vrijwel niks is, en veel Aboriginals leven.

De ochtend erna was het tijd om Australie te verlaten en naar Auckland in Nieuw Zeeland te vliegen. Australie was super mooi, super veel gezien, super veel gedaan en het zeker waard om terug te gaan, want we hebben nog lang niet alles gezien!

xxxxxx

• 08 December 2013 - 08:29

Anita:

Dat is weer een leuk en verhelderend verhaal!
    En inderdaad, wat hebben jullie er super veel gezien en gedaan!!
    Ik ben trots op jullie!! xxx je (schone ;-)) moeder

• 08 December 2013 - 10:35

Rien:

Hartstikke leuk hoor!!!Opa rinus

• 08 December 2013 - 10:54

Karlien:

Jeetje echt supervet allemaal, jullie hebben t echt gewoon druk :p

• 08 December 2013 - 14:12

Astrid Adriaanse:

Jee alweer de laatste twee weken voor de boeg. Dit moet voorbij gevlogen zijn voor jullie! Kan je überhaupt wel bevatten wat je allemaal gezien en gedaan hebt ?!?! Ik zou nog heeeel bewust genieten van die laatste twee weken en alles wa tje hebt gezien en gedaan opschrijven en een heel mooi fotoboek van maken. Om nooit meer te vergeten.
    Xxxxxxx tante assie

• 08 December 2013 - 16:43

Erik Gerlag:

Leuke verhalen en goed geschreven. Toch nog verborgen talenten van je moeder geeerfd
    Heb ze nu eindelijk allemaal zelf gelezen ipv naar de verhalen van je moeder te luisteren en de whatsapp

• 09 December 2013 - 20:27

Jacorien:

Impressive!

• 09 December 2013 - 21:22

Robert R:

Hallo jongelui, weer een super mooi verhaal met mooie foto's. Hardstikke mooi land, gewoon blijven daar .... :).
    XXXXX
    RR

• 10 December 2013 - 08:26

Dries En Mary:

We vervallen waarschijnlijk in herhalingen met onze reactie, maar wat een geweldige reis!! Geniet vooral van je laatste weken. We zijn benieuwd naar de verhalen over Nw Zeeland.

Dries en Mary