Diep in de zee - Reisverslag uit Cairns, Australië van Paula Gerlag - WaarBenJij.nu Diep in de zee - Reisverslag uit Cairns, Australië van Paula Gerlag - WaarBenJij.nu

Diep in de zee

Blijf op de hoogte en volg Paula

19 Oktober 2013 | Australië, Cairns

Hallo thuisblijvers,

Na de eerste dag in Cairns zijn we gelijk naar het Great Barrier Reef gegaan. We moesten half 8 ons bed uit om daar te wachten op het pick-up busje bij de receptie. Gelukkig, dachten onze telefoons dat we in Sydney waren (ipv Cairns), daar is namelijk de klok een uur achteruit gegaan. Dus stonden we daar een uur te vroeg te wachten (we waren niet de enige, dus er was enige verwarring over hoe laat het nu echt was!). Eenmaal op de boot kregen we een ontbijtje ei met gebakken spek. Vervolgens kregen we uitleg over het snorkelen en over het verloop van de dag. Een zeebioloog zal ons alles vertellen over de zee, het koraal en de dieren. Helaas hebben we dit gemist, omdat Paula te druk was met het observeren van de (stilstaande) horizon.
De zee was namelijk behoorlijk wild, en de trap zat vol met kotsende mensen.
De boot is op twee plekken gestopt bij het Great Barrier Reef, (hasting reef and norman reef). Bij de eerste stop kregen we een duik instructie en hebben we voor het eerst gedoken! Veel mensen durfde uiteindelijk niet echt te duiken, wij natuurlijk wel, helden dat we zijn. Het was verrassend makkelijk, wel wennen aan de zuurstof flessen.
Het was supermooi onderwater (zie niet al te duidelijk foto's). Met mooi gekleurd koraal en mooie gekleurde vissen.
Op de tweede plek hebben we alleen gesnorkeld, er werd ons verteld dat op deze plek veel schildpadden, (mini) haaien en roggen zaten, maar helaas hebben we er geen een gezien. Deze enerverende dag hebben we afgesloten met een gratis maaltijd (vanuit het hostel), chili con carne en de dag er voor spaghetti bolognese. Deze twee maaltijden smaakte verrassend genoeg allebei hetzelfde. Aghh ja het was gratis en we blijven nederlanders (en studenten).

De volgende dag maandag, zijn we naar Daintree geweest dit is een regenwoud ten noorden van Cairns en naar Port Douglas. We hadden een tour geboekt en het busje pikte ons weer vroeg op. De dag begon met een ritje op de krokodillen boot op de Daintree river. Het was erg warm de krokodillen waren allemaal verstopt, gelukkig hebben we er toch nog eentje kunnen zien (zie foto's). Na de krokodillen, zijn we een stukje verder gereden en hebben we een stukje door het regenwoud gewandeld, daar hebben we een dragon gezien (dat is niet de echte naam voor het beest, maar die zijn we vergeten)en heel veel planten en rare bomen en mangrove. Een stukje verderop bij Cape Tribulation kregen we een uitgebreide lunch en kon je naar het strand lopen. Als toetje kregen we een ijsje 4 bolletjes ijs dat gemaakt werd van het fruit dat in Daintree groeide, 1 ervan van passievrucht de andere 3 lekker maar ondefinieerbaar.
Na het ijsje zijn we naar het Mossman Gorge (ook wel Wurrumbu genoemd door de aboriginals) gegaan waar we hebben gezwommen in de rivier. daar. Toen was het tijd om richting het hostel te rijden via Port Douglas en het uitkijkpunt "Walu Wugirriga" ( aboriginals naam) .
's Avonds was het tijd voor GRATIS pizzaa!

Na 4 mooie nachten in het noordelijke Cairns, was het tijd om ons meer richting het zuiden te begeven. Dinsdag zijn we op de Greyhound bus gestapt richting het pittoreske Mission Beach.

Daar aangekomen zijn we naar ons hostel gegaan en hebben we een busje genomen naar het ' centrum' , daar zijn we eerst even bij gekomen op het strand, vervolgens was het tijd op fruit te proeven. Tijdens de " Fruit Safari" kregen we allemaal soorten super tropical fruits (op de foto staan de namen van het fruit), de eerste smaakte gek genoeg naar caramel, anderen waren weer heel smerig en zagen er ook uit als snot.
Na onze smaakpapillen te hebben getriggerd, hebben we een strandwandeling gemaakt terug naar het hostel.
Vanuit het hostel was er een gratis spot de wallabies en cassowary tour, wel heeel veel wallabies gezien geen cassowary, helaas. (Voor de mensen die niet bekend zijn met een cassowary, google maar :P).

De tweede dag in mission beach hebben we een beetje onze vervolg route gepland. En de rest van de dag een beetje bij het zwembad en op het strand gelegen. 's Avonds al ging onze bus weer richting Townsville.

P.s. Het is weer niet helemaal gelukt met alle foto's dus die komen later ;)

• 19 Oktober 2013 - 10:17

Rien:

Het lijkt mij dat jullie het prima naar jullie zin hebben en veel mooie
    Attracties zien.Nou veell plezier nog! Ik kijk uit naar het volgende verslag.
    Groetjes Opa Rinus!

• 19 Oktober 2013 - 12:53

Anita:

Leuk verhaal weer! Heel bijzonder om via jullie foto's en verslag op afstand met jullie mee te reizen. We kijken uit naar het volgende verhaal.
    Veel plezier weer en dikke kusss xxx mama Anita ;-)

• 19 Oktober 2013 - 23:19

Aart En Yvonne:

Tjongejonge, wat een droomreis zeg! Ik lees zon, tropisch fruit, mooie onderwaterervaringen,lekker eten enz.
    Veel plezier, geniet maar lekker en groetjes van Aart en Yvonne

• 20 Oktober 2013 - 19:54

Anouk:

Haha jullie verhalen zijn echt leuk om te lezen. Droogkloten.

• 22 Oktober 2013 - 13:15

Jacorien:

Erg leuk om te lezen, jullie hebben duidelijk een prima vakantie! Groeten uit een herfstig Holland! Jacorien

• 23 Oktober 2013 - 13:02

Paula Gerlag:

Foto's staan erbij

• 23 Oktober 2013 - 13:02

Paula Gerlag:

Foto's staan erbij

• 23 Oktober 2013 - 19:34

Karlien:

Ik ben zooo jaloers :( Het regent hier en ik moest vandaag omfietsen want het was windkracht 10000 dus ik kon niet langs EWI.Dus jullie missen hier iig niks :P. Echt vette foto's :) xxxxxxxxxxxxxxx

• 24 Oktober 2013 - 17:22

Astrid: